I starten af maj var jeg efter et besøg på Amager Bryghus forbi så godt som alle ølrelaterede destinationer på Vesterbro, og deriblandt Fermentoren, hvor jeg for første gang fik smagt øl fra Alefarm Brewing. Bryggeriet havde allerede to måneder tidligere optrådt i Stovts Bryggeriloggen, og i kraft af sin storytelling og måde at formidle bryggeriets opstart på, havde Andreas Skytt Larsen smittet mig med et svært tilfælde af nysgerrighed. Favorite Pastime levede op til forventningerne, og i Stovts anmeldelse af samme drog jeg konklusionen
”Som øl er Favorite Pastime spot on, som første øl fra et nyt bryggeri er den fucking imponerende og som kandidat til Stovts liste over anbefalede øl er den selvskreven. Det er skidegodt det her, kom med noget mere!”.
Jeg har efterfølgende smagt flere af Alefarms andre øl, og har til trods for, at de ikke har ramt ned i mine normale stilartspræferencer, så synes jeg, at bryggeriet har holdt en høj standard hele vejen igennem. Læg dertil, at Andreas Skytt Larsen er gået professionelt til opgaven med at brande bryggeriet, både ved hjælp af virkeligt lækre etiketter, men så sandelig også i form af en Facebookprofil, der har formået at fortælle historien om bryggeriets opstart uden brug af store ord og armbevægelser, men igennem en velafbalanceret storytelling, der har fortalt det den skulle, og så ladet øllet og den fortjente medvind sige resten.
Ingen tvivl herfra, Alefarm Brewing er Stovts valg som årets nye bryggeri.