Sort nyt:
Fyens Stiftstidende bragte i torsdags den 7. marts en artikel under overskriften "Rise Bryggeri har historisk overskud", der fortæller at bryggeriet for første gang siden starten i 2005 har sorte tal på bundlinjen, blandt andet takket være en markant stigning i salg af øl hos bryggeriets to største kunder Dansk Supermarked og COOP Danmark. Udover lokale tiltag med øget åbningstid på caféen tilknyttet bryggeriet, og et ønske om at skabe en mere bæredygtig, og derved energibesparende produktion, så arbejder Rise Bryggeri på at komme ind på nye markeder, bl.a. ved at sælge den økologiske Rise-serie til restaurationsbranchen og vinhandlere. Direktør for Rise Bryggeri Peter Hansted udtaler "Der er kamp på prisen, og det er svært at bide skeer med de store dagligvarebutikker, der dumper priserne og køber billigere udenlandske øl. Vi er ved at undersøge, om vi kan komme ud på markeder, hvor vi kan matche prisen". Artiklen kan læses i en kort netudgave her.